Verschillende online marketing strategieën voor je bedrijf

Online marketing is de laatste tijd erg populair geworden. Je kunt er op veel verschillende zoekmachines en platformen bekendheid creëren. Door verschillende strategieën toe te passen kun je je bedrijf kenbaar maken. Daarmee is natuurlijk het doel om meer klanten te werven. Wanneer je meer klanten genereert kun je meer sales halen en dus meer omzet. Dat wil natuurlijk ieder bedrijf. Hieronder lees je meer over online marketing en welke strategieën er zijn. 

Waar begin je? 

Om gebruik te maken van online marketing is het allerbelangrijkste dat je een website hebt. Die website moet compleet zijn en alle nodige informatie over je bedrijf of merk bevatten. Pas wanneer dit compleet is, kun je beginnen met de website op verschillende zoekmachines en platformen plaatsen. De grootste en bekendste zoekmachine is natuurlijk Google. Op Google kun je verschillende dingen doen om je website beter vindbaar te maken. Zo kun je bijvoorbeeld Google SEA gebruiken of een SEO strategie toepassen. SEA is de afkorting van Search Engine Advertising en SEO is de afkorting van Search Engine Optimisation. Met beide strategieën kun je hoger in Google komen, waardoor klanten je sneller zullen vinden. 

Wat is SEA?

Zoals je net al las is de afkorting van adverteren op Google SEA. Met adverteren op Google kun je heel snel klanten werven, waardoor je natuurlijk meer winst kunt maken. Met SEA maak je reclame voor je bedrijf. Door het intoetsen van bepaalde zoekwoorden zal je bedrijf snel gevonden worden. Je kunt verschillende campagnes kiezen en afhankelijk daarvan worden de kosten per klik bepaalt.

Wat is SEO?

Hiermee kun je de zoekresultaten optimaliseren. Dat wil zeggen dat je zoekwoorden gebruikt die relevant zijn aan je website of bedrijf. Je kunt op verschillende manieren inspelen op het algoritme van Google. Hoe meer woorden (content) er op je website staat, hoe hoger je in Google komt te staan. Dat is een van de SEO strategieën. Daarnaast is het belangrijk dat er pagina’s of websites linken naar jouw website of een relevante pagina. Hoe meer links Google van jouw website vindt, hoe hoger je in Google komt te staan. Dit heet linkbuilding. Om een goed resultaat te halen uit linkbuilding, is het belangrijk dat de links op een website komen die al veel bezoekers heeft. Een website die door bijna niemand bezocht wordt, zal dus ook weinig verschil maken in de resultaten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *