Het resultaat van linkbuilding

Elke website wil graag op de eerste rij zitten wat betreft zoekresultaten op Google. De zoektocht naar de beste zoekwoorden en de juiste inrichting van je website zijn tijdrovende activiteiten. Ook is de concurrentie op het internet groot, dus de groei in een hogere notering bij zoekmachines is een grote uitdaging. De twee meest effectieve methoden om het algoritme van Google te verleiden zijn SEO en linkbuilding. Vele websites maken er een ware speurtocht van om de zoekwoorden van potentiële klanten te vinden. De kunst is om creatief te zijn in je zoekwoorden. Echter kost het uren van je kostbare tijd om de juiste zoekwoorden te vinden. Daarnaast moet je website ook nog zo optimaal mogelijk gemaakt worden, zodat de zoekwoorden effectief zijn bij de zoekresultaten van zoekmachines.

httpswlgmedia.nlals-onderneming-hoger-in-google-komen

Andere methoden die minder tijd kosten

Naast SEO is linkbuilding de meest effectieve manier om het algoritme van bijvoorbeeld Google te beïnvloeden. Dit gebeurt door het plaatsen van links op andere websites, die doorlinken naar jouw webpagina. Deze manier van het verkrijgen van bezoekers wordt door Google als een goede manier gezien. Echter dienen de websites wel een relevante samenhang te hebben. Indien jij een blog over beleggen hebt en je plaats een link op een website over babyvoeding, dan zal Google dit niet zien als een relevante link.

Er zijn verschillende manieren om linkbuilding toe te passen. Zo kan je onder relevante blogs en social media posts je link delen. Ook kan je zelf artikelen plaatsen op websites die relevant voor jouw niche zijn. Het voordeel hiervan is dat jij volledig kan sturen wat er in de tekst staat. Echter is het wel verstandig om vooraf onderzoek te doen naar de regels van een andere website. Sommige websites stellen het niet op prijs indien jij reclame maakt. Een andere mogelijkheid is dat andere websites jouw content gebruiken. Hierbij moet vermeld worden dat je allereerst zelf kwalitatief zeer goede content moet creëren, zodat anderen het gaan gebruiken op hun website. Indien een niet relevante website jouw content gebruikt, zal dit je positie binnen de Google zoekresultaten niet bevorderen. Je hebt hier dus de controle over de content, echter niet over waar dit belandt.