Google Ads wil dynamische uitsluitingslijsten uit rollen de komende weken.

Dynamische uitsluitingslijsten kunnen het voor uw merk gemakkelijker maken om te voorkomen dat bijna ongewenste inhoud wordt weergegeven, terwijl de adverteerder minder tijd en aandacht nodig heeft. Veiligheid is top of mind voor veel bedrijven in het afgelopen jaar, en Google’s nieuwe dynamiek uitsluitingslijsten helpt adverteerders vermijden weergave van advertenties in de buurt van inhoud die zij willen vermijden.

Zodra zoekmachine marketing adverteerders een dynamische uitsluitingslijst hebben geüpload naar hun Google Ads-account, kunnen ze automatische updates plannen wanneer nieuwe webpagina’s of domeinen worden toegevoegd, zodat hun uitsluitingslijsten effectief en up-to-date blijven. Deze functie zal de komende weken beschikbaar zijn voor alle gebruikers.

Marketeers voor betaalde zoekresultaten gebruikten eerder ‘adverteerdersinstellingen’. Vóór deze update konden zoekmachine marketing marketeers met de opties voor ‘adverteerdersbeheer’ in Google Ads bepaalde websites, inhoudstypen en volledige onderwerpen uitsluiten van campagnes. In de huidige vorm konden veel adverteerders en vooral kleinere bedrijven, het echter niet bijhouden. “We hebben van een aantal van onze partners vernomen dat de huidige tools om webpagina’s of websites te blokkeren speciale bronnen en regelmatige updates vereisen, wat een uitdaging kan zijn voor elke adverteerder, maar vooral voor kleinere met beperkt personeel en interne expertise. ”, Zegt de directeur privacy en veiligheid van advertenties.

Adverteerders en zoekmachine marketing bureaus kunnen hun eigen uitsluitingslijsten maken of lijsten van vertrouwde derde partijen gebruiken, zoals merkveiligheidsorganisaties en branchegroepen, die naadloos kunnen worden bijgewerkt.

Waarom het ons kan schelen. Aangezien inhoud op internet verschuift en evolueert, is het van cruciaal belang dat adverteerders eventuele uitsluitingen bijhouden om ervoor te zorgen dat hun merken niet in de buurt van inhoud weergeven die niet overeenkomt met hun boodschap. Dynamische uitsluitingslijsten kunnen het voor jouw merk gemakkelijker maken om precies dat te doen, terwijl de adverteerder minder tijd en aandacht nodig heeft.